lørdag den 28. marts 2015

Kamikazepiloten Lubitz - berømt, som han ønskede!

Kamikazepiloten Lubitz

Andreas styrede med sig selv i front i alt 150 mennesker lige lukt ind i den sikre og totale destruktion den 24. marts kl. 10. 30.55. Han blev født den 18. december 1987 i Montabaur i det vestlige Tyskland.
Er der noget i hans horoskop hans horoskop, der tyder på angst, fanatisme og selvdestruktivitet – alle tre karakteristika havde Andreas Lubitz ifølge pressen. Og alle tre er de typisk for en Skorpion. Det første tegn, jeg tænkte på, da jeg så et billede af ham, var, at han var vandtegn som sol- eller Ascendanttegn. AC skal altså enten stå i Skorpionen, eller den skal være aspekteret af Skorpionens planet, Pluto.
Det kan se ud, som om en fødselstid i intervallet 9.25-9.40 kunne være plausibelt. Så vil både MC, Månen, Mars og Pluto være i konjunktion i Skorpionen, og de vil alle være i konjunktion med MC. AC vil være i Stenbukken i aspekt til Pluto. Der vil være hele 5 planeter i 12. hus (skjulte sygdomme): Neptun (som hører hjemme i 12. hus), Uranus (nervesystemet), Solen (ham selv), Saturn (skæbne) og Mer (kommunikation). De 4 af disse planeter står i tæt konjunktion og præger ham vildt meget. De er alle i harmoni med Jupiter, og her er det farlige i et ellers ret harmonisk horoskop: Han kan normalt lykkes med sine ting, og endda holde en psykisk lidelse hemmeligt (også 12. hus). Men nu passerede transit Pluto AC, det begyndte for et par år siden, og så er det virkelig svært, men ikke umuligt for et menneske med et sådant horoskop, at holde det lige så tilpas hemmeligt, at det ikke opdages i tide.
Man må altså konkludere, at han er ”lykkedes” med meget i sit liv, herunder det at blive pilot, som var hans store drøm, og som kunne lykkes på grund af den MEGET stærke konjunktion i 12. hus i harmoni med Jupiter i 3. hus (rejser, uddannelse, indlæring, kommunikation).
Men så kommer det karmiske aspekt ind i billedet. De 4 planeter er alle i spænding til den karmiske måneknudeakse. Han lidelse i dette liv skyldes helt klart noget, der stammer fra tidligere inkarnationer. Her skal jeg ikke dømme, om han har været japansk kamikazepilot eller en gemen forbryder – eller været en egotripper, som har gjort andre menneskers fortræd, måske for egen vindings skyld. Men ego har afgjort været inde i billedet, når han kan foretage sig noget så frygteligt som at tage 149 mennesker i døden, ”blot” for selv at dø. Men hans horoskop tyder på, at han ville gøre det ultimative. Måske har han fået et kick af at styre så mange i døden. Det er ikke til at komme med en helt nøjagtig beskrivelse, derfor nævner jeg kun eksempler på, hvad der KUNNE være sket.
I øvrigt er det klart, at sygdom kunne være inde i billedet ifølge katastrofehoroskopet fra den 24. marts. Der var præget af Fiskenes tegn og Neptun (sygdom, hospitaler). Han havde mareridt over det at styrte ned med sit fly, og det må man sige, at han fik effektivt konfronteret. Mareridt, fobier og angst skyldes ubevidste erindringer om tidligere inkarnationer, og det kan behandles kognitivt – helst ikke med medicin, som det MÅSKE er sket i Lubitz´ tilfælde. Det ville være helt efter horoskopet, hvis det var sådan.
Men i dette tilfælde blev handlingen altså ført ud i virkeligheden i stedet for at blive behandlet på den rigtige måde, ser det ud til. Kognitiv terapi går ud på, at hvis man fx er bange for at sejle under en bro, fordi den vil styrte sammen, lige præcis når man sejler ind under den, så kan terapeuten tage én med ud at sejle under en bro, så man kan opleve, at den ikke styrtede sammen som forventet. Denne terapiform foregår dog mest gennem guidede øvelser eller samtaleterapi. DET skulle Lubitz have været igennem hos en terapeut, der var den rigtige for ham, så var denne store katastrofe måske aldrig indtruffet.
Der er ingen tvivl om, at luftfartselskaberne nu vil holde et mere vågent øje med psykiske problemer, som sikkert er mere omfattende end man har været klar over. Tilsætter man så den hjælp, der ligger i at undgå de mest risikable afgangshoroskoper, så vil meget være nået. Her vil man dog støde ind i en væsentlig problematik, at luftrummet – lige som jordkloden – er ”overbefolket”. Der er kun begrænset plads til fly - og mennesker.
Nu bliver der plads til både et nyt fly i luftrummet – og dermed passagerer samme sted. Men der er bestemt ikke den måske, det burde ske på. Selvdestruktiviteten gik på tragisk vis hen og blev kollektiv for 149 sagesløse mennesker på Germanwings Flight 9525.  
Ps. Det er lige kommet frem på nettet www.bt.dk – at han slog op med kæresten dagen inden katastrofen, og han havde på et tidspunkt sagt til hende, at ”en dag vil alle kende mit navn og huske det”. Skilsmisse og opbrud har også med Pluto at gøre, og det første, der slog mig, da jeg så billedet af Lubitz, var, at der kunne være tale om en herostratisk berømmelse – det at foretage sig handlinger, som gør én berømt på en tragisk baggrund. Det passer perfekt med Pluto hen over AC.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar