tirsdag den 31. december 2013

BT - Bras Total
Under overskriften "Astrolog udpeger 8 rædsels-fødselsdage i 2014" bragte BT i går en artikel på nettet, som måske også ender i "avisen". Det skal siges, at både jeg og journalisten protesterede kraftigt oven denne bombastiske overskrift, men lige meget hjalp det. Jeg burde have vidst bedre ud fra tidligere erfaringer med BT som "arbejdsgiver", hvor de gang på gang ikke levede op til klare aftaler - også ansættelsesmæssigt. Men da vi her har at gøre med en fantastisk dygtig journalist, der virkelig ønsker at gøre alt så rigtigt og proff som muligt, gik jeg med til det. Det skulle jeg så ikke have gjort, og jeg beklager dybt ordvalget og undskylder på BT´s vegne. Både jeg og journalisten er blevet taget som gidsler i avisens kommercielle ræs.
Vi havde bedt om at få ordet rettet til "udfordrende", men det var altså umuligt over for de redaktører, der beslutter overskrifterne i denne formiddagsavis.

GODT NYTÅR, også til dem, der er født på de "dårlige" datoer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar