torsdag den 30. juli 2015

Nekrolog over Christian Borup

Astrolog Christian Borup er gået over

Det er med sorg, jeg har modtaget meddelelsen om min fantastiske kollega Christian Borups død i en alder af kun 61 år. Han døde af tarmkræft den 29. juli kl. 3.25.

Jeg har mødt Christian ved adskillige lejligheder. Vi tog bl.a. American Federation of Astrologers eksamen sammen i 1983 og blev derved de eneste på det tidspunkt, ud over Birthe Kirk, som tog denne eksamen herhjemme. 

Christian var et af de mennesker, som man ikke kunne andet end at holde af. Han var yderst sympatisk, intelligent og altid både sjov og interessant at være sammen med. På et tidspunkt dannede han og jeg en ”mandegruppe”, som kun bestod af os to. Vi gik ud at spise og fik på den måde diskuteret mange astrologiske spørgsmål og problemstillinger igennem. Da Pia Balk Møller overtog I.C. Instituttet efter Christian,kom hun med i vores dermed ”udvidede mandegruppe”, som, så vidt jeg erindrer, bestod i et par år.

Christian Borup var helt utrolig aktiv udi astrologien. Han skrev bøger, deltog som foredragsholder på kongresser herhjemme og mange steder i udlandet, tv-udsendelser, undervisning og meget andet. Mest kendt blev han, da han gennem længere tid var fast inventar i ”Den sjette sans” på tv”, hvor han på besnærende og overbevisende måde gjorde en fantastisk reklame for astrologien.


Jeg arbejder på en mere omfattende nekrolog, som skulle være klar til søndagsbrevet – og under alle omstændigheder til næste nummer af Astrologimagasinet HOROSKOPET. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar