torsdag den 14. november 2013


Sofavalg aflyst
Jeg har et par gange truet med at blive sofavælger ved kommunevalget på grund af politikeres manglende interesse i - og direkte modstand mod – nytænkning. Det er ganske umuligt at råbe politikere op på Christiansborg. De kvitterer end ikke for henvendelser, som de faktisk skal – i det mindste med et ”Goddag mand, økseskaft-svar”. Det gør naturligvis en gram i hu.
Nu er det noget nemmere at komme i kontakt med lokalpolitikere, så jeg gemmer min sofavalg-kampagne til Folketingsvalget, som nogen regner/håber på/opfordrer til, at det kommer nu, men det gør det ikke, Peter Mogensen.
I forskellige indlæg i fx Politiken og på tv har jeg fulgt DSU´eren Camilla Schwalbe, som på blændende vis har ført sig frem som er garvet politiker, selv om hun kun er 27 år. Hun er født den 25. april 1986 i Tårnby.
Jeg opdagede så lige fornylig, at hun er opstillet i min hjemkommune Tårnby, og glæden var stor – sofavalget kunne aflyses. Hun får ganske vist en hård tid de næste par år, fordi hun har besøg af Pluto. Men i den periode skal hun jo også både færdiggøre sin uddannelse og være kommunalbestyrelsesmedlem. Det er en opgave i sig selv.
Camilla Schwalbe vil helt sikkert kæmpe med sit sociale hjerte, og jeg er sikker på, at hun bliver minister på et tidspunkt, selv om hun også vil befinde sig glimrende med mindre fremtrædende poster. Hun er en fighter af Guds nåde, og det vil vi få at se. Hun giver sig ikke, og det er sagen mere end hende selv, det handler om. Et fuldblods menneske og ditto politiker. Og ikke mindst et debatterende og debatskabende menneske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar