mandag den 16. maj 2011

Kommentarer og ugehoroskoper 20B

Kommentarer og ugehoroskoper 20B



Jeg beklager forsinkelsen af ugehoroskoperne, men til gengæld får du så et par spændende kommentarer med allerede nu. Mht. ugehoroskoperne sender jeg dem som vanligt uden de smukke illustrationer til hvert tegn, men dem kan du se på bloggen – se linket senere i teksten. Vi arbejder stadig på at løse problemet med den sabotage, vores system indeholder, når det handler om overførsel af illustrationer til word-dokumenter.



Flyulykker og skibskatastrofer – kan de undgås?

Det har været specielt spændende at lave indslaget om flyulykker, der er flere på vej (indslag, altså…), og det kan måske hjælpe til en dybere forståelse af ulykkers anatomi, og dermed er der bedre mulighed for at undgå nogle af dem. Vi havde for nogle år siden et par temanumre af HOROSKOPET, som handlede om flyulykker og skibskatastrofer. Desuden har vi lavet større indslag om Air France katastrofen i Atlanterhavet og miraklet på Hudson-floden.

Der er helt sikkert en sammenhæng med astrologien, men indtil videre må vi leve med, at ingen har tid til den store opgave at udfinde kritiske tidspunkter på forhånd. Det er dog et mål, vi har på Astrologimagasinet HOROSKOPET: Inden længe vil vi på forhånd offentliggøre to slags tidspunkter: Dem der er generelt rig gode og dem, der generelt er rigtig dårlige. Så kan man diskutere: Godt eller dårligt til hvad? Derfor skriver vi også, at det er generelt, for man skal bl.a. også ind at se på det enkelte horoskop for at vurdere situationen i sin helhed.



Gratis årshoroskop

Husk, at du får et gratis årshoroskop til en værdi af 200 kr., hvis du abonnerer på Astrologimagasinet HOROSKOPET. Derved bliver dit abonnement næsten gratis. Et årsabonnement koster 260 kr. postsendt, og som PDF-fil koster det kun 220 kr.




Forudsigelser er lette at lave, bare man venter længe nok!

Og så lige en tilføjelse til den seneste udsendelse af kommentarer. Her glemte jeg at tilføje, at et par af dem var anakronistiske – de kom EFTER begivenheden, og så er det jo ret let at forudsige hvad som helst, bare man venter længe nok…

Men kendsgerningen er, at både indslaget om dobbeltmordet i Odense, Brian Nielsen boksekamp og Melodi Grand Prix eksempelvis var lagt på bloggen forinden, det kan du tjekke på www.astrologihuset.dk – og klik på den orange firkant på forsiden.

Hvis du vil have alle vore kommentarer hurtigt kan du gå ind og se i ugens løb, hvad der ligger.



Jordskælv i Spanien

Den 11. maj kl. 17.00 kom det størst jordskælv i Spanien i 50 år til området omkring byen Lorca i Sydspanien. Astrologisk set er det den samme historie, som man ofte har set ved jordskælv. Nemlig, at de ydre planeter, især Saturn og Pluto, indtager en central rolle. Ikke alene står de her i hjørnehuse (1. og 4.), de står også i spænding til hinanden. Neptun står i spænding til Månen, og Uranus står på DC i spænding til AC. Men må ikke håbe, at nogen har påbegyndt nye projekter på et sådant horoskop.

Tusinder af huse er blevet ødelagt og ni mennesker er omkommet. Mere end 120 mennesker blev kvæstet. Senere på aftenen kom endnu et jordskælv. Folk har overnattet i det fri af frygt for flere sammenstyrtninger.



Piloters træthed kunne have været katastrofal astrologisk set


Der har hersket en udbredt debat om dette emne, og vi har forsket i eksempler på dette og har fundet et godt eksempel med dokumenteret træthed i 2008. Det er et fly fra Island (Keflavik) til Tyrkiet (Antalya). Tre udmattede danske piloter på Flight AEU 804 den 28. oktober 2007 med ordinær afgang kl. 10.05 lavede så mange fejl under landingen i Island, at deres fly med 188 passagerer kørte af landingsbanen. Piloterne havde været på arbejde i 17 timer, og astrologisk set ville det med stor sandsynlighed have endt katastrofalt, hvis flyet var kommet af sted til tiden. Nu blev det heldigvis forsinket til kl. 10.56, hvor der ganske vist også er meget stærke spændinger, men de er fordelt på en anden måde. Det er sådan en dag, at man burde undlade at lade fly lette på en del tidspunkter. Nu gik det heldigvis godt på trods af trætheden, men det er specielt kombinationen af dårlige horoskoper og pilottræthed der er en yderst farlig cocktail. Lad os tage det aktuelle afgangstidspunkt og se, hvad der er af aspekter i horoskopet. AC er i spænding til Neptun (kaos) i 3. hus (trafik) og MC er i spænding til Pluto (død). Piloterne har i det mindste været dødtrætte. Nu gav det "kun" problemer med afgangen (forsinkelse) og landingen ved tilbagekomsten til Island, som sker to en halv time senere end planlagt. Flyet er for tungt på tilbageturen, og der er modvind. Man er derfor nødt til at tanke op i Skotland (Edinburgh). Det skal lige tilføjes, at forsinkelsen FRA Island naturligvis skyldtes tekniske problemer, fordi Uranus stod på IC i spænding til to andre planeter. På hjemturen blev denne fejl ledsaget af en regnefejl (retrograd Merkur) med bagagevægten, og samlet set kunne flyveplanen ikke holde.

Den 20. oktober kl. 01.15 er der 40 minutter til landing i Keflavik, og lederen af kabinebesætningen spørger piloterne, hvordan det går. De svarer, at de er dødtrætte. Fra kl. 1.27 til touchdown kl. 1.55 står problemerne i kø. Piloterne hører ikke standardadvarslen, som under indflyvningen fortæller dem, at flyet er under 2500 fods højde. De følger ikke standardproceduren om at indstille radioen på en bestemt frekvens. Selv om det er frostvejr, spørger de ikke til bremseforholdene på den udvalgte landingsbane. Og de glemmer at aktivere den såkaldte flare, som skal sørge for, at flyet ikke kommer for stejlt ned på landingsbanen.

Flyet bumper hårdt ned på banen, og piloterne fokuserer fejlagtigt på at finde årsagen til den hårde landing, hvorved de forsømmer at bringe flyets fart tilstrækkeligt ned – de glemmer bl.a. at aktivere de automatiske bremser. De når derfor ikke at standse flyet, og næsehjulet og det højre landingshjul havner i jorden uden for banen. Heldigvis er horoskopet for landingen meget bedre end for starten. Havde det været lige så dårligt, kunne det virkelig være gået galt.

Ud over de nævnte aspekter i starthoroskopet er Merkur retrograd den dag, hvilket altid bør mane til ekstra forsigtighed. Månen står i 8. hus (død, angst) i spænding til Saturn (skæbne) og der er et såkaldt T-kvadrat mellem Uranus (teknik) Jupiter (rejser, udland) og Venus (værdier). Heldigvis er der også en hel del harmoniske aspekter, der kunne sørge for, at det blev ved skrækken.

Der, der g jorde, at det først blev sent på turen, at uheldene haglede ned over flyet, er udover pilottræthed det faktum, at Månen var nået op og gjorde den stærke spænding (det nævnte T-kvadrat) endnu stærkere, idet den lave et storkvadrat ud af det, og det er en endnu stærkere spænding, idet hele fire planeter er med i den. Flyet lettede fra Edinburgh kl. 23.45, hvor hovedakserne heldigvis ikke havde spændinger.

Men nu kommer der så en oplysning, der er chokerende: Selv om det er langt over et år siden, at rapporten blev sendt til myndighederne, er den aldrig blevet behandlet!!!

Behøver man at sige, at Merkur gik baglæns? Naturligvis fløj flyet ikke baglæns, men det blev meget forsinket, og det er principielt det samme astrologisk set.

Konklusionen må være, at naturligvis må piloter ikke være trætte, men hvis det alligevel skulle være tilfældet samtidig med et uharmonisk horoskop, så er det virkelig farligt. Derfor burde visse afgangstider helt forbydes! Klokken 9.00 og 16.00 er forslag til langt bedre afgangstider på denne dag.



118 – et magisk tal?

Jeg har bemærket et underligt sammentræf, idet tallet 118 går igen i mange flyulykker, og endda også i en skibskatastrofe, nemlig med atom-ubåden Kursk, der sank i Barentshavet for nogle år siden, og hvor 118 omkom. Der var også 118 omkomne ved SAS-ulykken i Milanos Lufthavn. Og der har været flere; husker dem blot i lige i hovedet. Jeg kan finde dem frem fra arkivet i sommerens løb, men måske kan læserne også bidrage med oplysninger her. Ikke mindst om, hvad tallet 118 står for numerologisk. Det giver 1 i snit, men det burde vel ikke have med ulykker at gøre?
Der var desuden 118 passagerer på det amerikanske fly, som den 1. april 2011 nødlandede på grund af et to meters hul, der var blevet revet op i kabinens loft. Heldigvis kom ingen til skade.
På et senere tidspunkt ser vi på horoskopet fra 1991, hvor SAS-flyet fra Stockholm med danske pilot Stefan Rasmussen som styrmand, styrtede på grund af isslag kort efter starten fra Arlanda Lufthavn. Pilot var i realiteten blevet forrådt, idet proceduren for afisning ikke var blevet fulgt. Vi skal dette tilbagte i midten af 1990´erne, men fakta er først kommet frem nu.



Trafikulykke ved Avlum

Ideen i med jævne mellemrum at bringe horoskoper på ulykker er faktisk et håb om at kunne bidrage til at nedbringe antallet af ulykker, både til lands, til vands og i luften.

En mor og hendes baby blev dræbt den 14. maj 2011 lidt før kl. 22.42 vest for Avlum i Vestjylland. En seksårig datter overlevede ulykken. MC står på Saturn, som står i spænding til dødsplaneten Pluto, som MC var i eksakt spænding til ca. 20 minutter tidligere. Det kan være her, familien har påbegyndt den skæbnesvangre køretur. Kvindens bil var endt i venstre kørebane, hvor den blev torpederet af en modkørende lastvogn.



Fra FCK til FCK

Selv om træner Ståle Solbakkens skifte fra dansk til tysk fodbold (FCKöln) på papiret ser let ud, så der det ingenlunde tilfældet med det horoskop, han holder sig i de næste par år. Han skulle have begyndt som landstræner for Norge 1. juli, men da han ombesluttede sig, måtte han stå skoleret på norsk tv og undskylde sin beslutning om at svigte sit fædreland. Ikke nogen nem operation for den ellers så medievante person. Men fristelsen om at træne et Bundesliga-hold var for stor for Solbakken, som er født den 27. februar 1968 i en by nord for Oslo. Ståle Solbakken har Pluto i spænding til sin Mars/Saturn-konjunktion i den kommende tid, og det varsler store, professionelle udfordringer. Måske så store, at hans familie på et tidspunkt vil kræve, at han tager et andet job – fx i Norge eller Danmark. Det BLIVER et krævende job for ham, og det ville også have været tilfældet, hvas han var blevet i FCK – den danske "afdeling" af FCK…

Vi anbefalede sidste år, at FCK skulle modstå fristelsen til at forlænge aftalen med ham til årets udløb, netop på grund af Pluto-spændingen. Det vil blive umuligt for ham at gentage tidligere tiders bedrifter, i hvert fald uden at betale en alt for høj pris for det, ikke mindst på privatfronten.

Nu bliver det spændende at se, hvordan det går i hans nye klub. Astrologisk set kan han vente et enormt pres for at forbedre klubbens position i Bundesligaen, den var ikke prangende i år. Og selv om FC København er en stor klub, kan den slet ikke sammenlignes med den langt større tyske klub og langt sværere tyske liga. Solbakken er naturligvis langt hen ad vejen gearet til dette pres, men nu skal det altså kombineres med en spænding i horoskopet, der ikke lige er sådan at spøge med. Naturligvis hjælper det en del, at Pluto samtidig står fantastisk godt til hans Sol – på linje med alle andre, der er født den 27. februar, uanset årstal.



Onfone solgt for ca. 400 mill. Kr.

Iværksætteren Morten Strunge har solgt sit livsværk til TDC og er blevet rig på det. De afsluttende forhandlinger begyndte i København den 12. maj 2011 kl. 09.00. Hovedakserne stod i vandtegnene Fiskene og Krebsen. Begge herskere stod MEGET flot. Neptun var i harmoni til Mars, og Månen stod i 3. hus (forhandlinger, kommunikation, telefoner) i harmoni til Pluto (store penge) i 6. hus (arbejde). Personalet, herunder Strunge selv, fortsætter som hidtil, blot med nye ejere. Man skal dog ikke vente, at en super-iværksætter som Strunge vil fortsætte som lønmodtager i ret mange måneder.






UGEHOROSKOP – uge 20 
af astrolog Lykke Larsen 
www.astroblog.dk






.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar