søndag den 20. oktober 2013


Stole Sålbakken – Såle Stolbakken

De navne kom til mig i en drøm, og jeg vidste ikke lige hvorfor, ud over at det lød sjovt. Men så hørte jeg i fredags efter kampen mellem AGF og FCN, at Kasper Hjulmand blev bortvist, fordi han havde sparket til en stol. Dagen efter hørte jeg tilfældigt, at Ståle Solbakken havde gjort det samme under en udekamp mod Esbjerg i 2010. Lige præcis det år, han trænermæssige nedtur så småt begyndte astrologisk set. Det var begyndelsen til enden i FCK. Nu er han tilbage efter fiasko og fyring i England, men hans stærke serie af spændinger var et års tid endnu.

Og så gav de to bakke snavvendt-navne pludselig mere mening og blev sjovere. Hjulmand har også meget hårde aspekter astrologisk set i denne tid. Derfor ligger hans hold i den sidste halvdel af tabellen, selv om de sidste år fik sølv. De skal nok komme længere op i år, men jeg tror ikke, de med Hjulmand som træner kan få medaljer til foråret. Se den foreslåede slutstilling, der blev lagt på for et par ugen siden. Det er naturligvis på betingelse af, at der ikke kommer trænerskifter, hvad der næsten altid gør. Og så er situationen en anden. Vi skrev dengang, at Hjulmand kommer til at sidde på et yderligt mandat i FCN´s trænerjob. Men bliver han, får de sandsynligvis ikke medaljer. Måske gør FCK det heller ikke, men jeg vil mene, at de har større mulighed for at hive en bronze hjem. De er presset ekstra i efteråret, fordi de skal igennem en serie hårde CL-kampe, som vil tære på kræfterne i Superligaen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar