onsdag den 14. januar 2015

Breaking - interview med kronprinsen!


Et liv i overhalingsbanen – kongelig og lærerig humor
Dette interview kom til mig midt om natten. Jeg vågnede som vanligt ret tidligt og kunne tage de nødvendige notater og nedskive dem i endelig form på computeren på jobbet. En sådan er jeg ikke normeret med derhjemme, hvad der også ville være noget af et skråplan.
Dette imaginære interview besluttede jeg senere at gøre endnu sjovere og endnu længere – og ikke mindst: Det skulle være sådan, at man kunne lære mere om Tvillingernes tegn ved at læse det. Det tilhører altså en helt ny kategori, nemlig interviews, der aldrig har fundet sted. Men som altså er både sjove og lærerige. Det gamle interview bliver senest mandag udskiftet med det nye. Man kunne tænke sig en hel serie af interviews i den kategori, hvis det faldet i god jord. Det skal slås fast med syvtommersøm, at teksten er skrevet i en god mening og i respekt. Jeg er absolut ynder af kongehuset, ikke mindst kronprinsen. Og jeg ville aldrig skive noget sådant, hvis jeg ikke holdt af personen.


  • Frederik, hvorfor brød De forbuddet og kørte over broen hele to gange i søndags?
  • Jeg havde købt returbillet, og desuden gik der sport i det! Jeg har vel også en vis form for fri overkørselsret.
  • Er De ikke noget af en brobizze?
  • Nej, jeg skulle jo hjem for at køre børnene i skole næste morgen – og i øvrigt er det hele en storm i et glas vand! Jeg fortryder, at jeg ikke havde taget min våddragt med, så jeg kunne svømme over bæltestedet. Ikke under, bare rolig. 
  • Men er det ikke forkert sådan at blæse på reglerne?
  • Jeg er jo landets kommende konge, må De huske, og desuden havde jeg en aftale om speeddating efter showet!
  • Derfor behøver De jo ikke sådan at over-rule!
  • Nu må De også lige huske på, at det var første gang, jeg havde sådan et rigtigt blowjob!
  • Jeg forstår, men hvad har De sagt til børnene om det?
  • Jeg sang en sang for dem, og snip, snap snude, så var historien ude.
  • Må jeg spørge: Hvilken sang var det?
  • Bro, bro drille.
  • Nå, men hvad sagde du til konen så?
  • Jeg sang en sang!
  • Igen?
  • Ja, men denne gang var det ”Bridge Over Troubled Water”.
  • De tog ikke bare ansvaret på Dem?
  • Nej da!
  • Hvad mente hun om det?
  • Jeg sang bare en ny sang, nemlig ”The Answer is Blowing in the Wind”.
  • Nå, men håber De engang at få en bro opkaldt efter Dem?
  • Det er sandelig et vanskeligt spørgsmål. Jeg tror, at klappen er gået helt ned!
  • Det må så være broklappen?
  • Ha, De er sørme en vittig hund! Skulle De mon være bevidst om, hvad forskellen er på en hund?
  • Nej, nu er vi for langt ude. Der kan da ikke være forskel på en hund, for pokker!
  • Jo, for den g-ø-r med begge ender!
  • Nå, tilbage til virkeligheden. Kunne De ikke godt ønske at få en bro opkaldt efter Dem?
  • Jo, det ville da være skønt – og det SKAL jo være skønt at være konge engang - som Preben Kristensen nok ville udtrykke det.
  • Hvad skal broen så hedde?
  • Kronprins Frederiks Bro! 
  • Er det ikke lidt uoriginalt, når der allerede findes en bro med det navn?
  • Nå ja, til den tid er jeg jo nok konge, så kan den hedde Kong Frederiks Bro – eller bare Fredes Bro. Men hvis det bliver inden min mor gå af, så kan den passende hedde Kronprins Frederiks Bro 2.0 
  • Ja, DET ville jo godt nok være symbolsk!
  • Ja, i mere end én forstand, og det er godt, for jeg er jo Tvilling, og så er alting ligesom dobbelt, ik? To gange tog jeg broen med storm. Desuden har jeg selv tvillinger – og derudover 2 børn. Og for at det ikke skal være endnu mere løgn - også to forældre. Og to brødre. Min bror en sørme også Tvilling, og det er min far også – 2-tallet igen! Min mor adskiller sig ved at være Vædder, så det varer nok ikke længe, får hun også begynder at interessere sig for Vædde(r)løb.
  • Men De har trods alt ikke to koner endnu?
  • Nej, men det kan jeg jo blive nødt til, for ellers passer mit hor-oskop jo ikke. Men sig mig: Hentyder De måske til det med blowjobbet?
  • Næh nej, det ville jo være majestætsfornærmelse. Nu synes jeg, at vi stopper!
  • Ja, det skulle jeg selv have gjort i søndags!
  • Nå, men hav det nu rigtigt godt!
  • Selv tak!
  • Hov, jeg glemte for resten at spørge Dem om, hvad ytringsfrihed betyder for Dem?
  • At man må sige, hvad man mener!
  • O.k., men hvad mener De så?
  • Je suis Frederic´(ou Pingo), roi de Danemark – futurissement.
  • Er det virkelig alt, hvad ytringsfrihed betyder for Dem?
  • Nej, ikke helt. Det betyder også, at man selv kan bestemme, om man vil svare på flere spørgsmål!
  • Vil det sige, at det muntre interview er slut nu?
  • De er sandelig ikke til at holde noget skjult for!
  • Nå, men så tak for interviewet!
  • Selv tak og i lige måde - jeg er jo Tvilling: Tak-tak. Nu vil jeg tage til Qatar og se håndbold, hvor der jo også er to hold og to dommere. Håber vi løber stormen af og vinder – og undgår sand- og ørkenstorme. Til gengæld håber jeg at få serveret masser af gode sand-vitser.  
  • Der er jo en bro på vejen derned, hvordan vil De tackle denne udfordring?
  • Der er kun én, og det er herhjemme, for jeg vil naturligvis undgå Storebæltsbroen, hvor man efter hånden kender mig. Jeg tager helt klart Øresundsbroen, hvor jeg er ganske ukendt – i hvert fald på den kedelige, blæsende måde. Og man ved jo aldrig, om det blæser op igen, så vi får en slags triple-storm. Så ville man for det første risikere overskrifter som ”Broen over floden Kvaj” – og måske også give stormen navnet Frede, eller måske Pingo. På den måde når jeg sikkert frem, og for en sikkerheds skyld tanker jeg også lige reservetanken. Au reservoir!
  • Ja, ha, den var dobbelt på mindst to måder: Både tanker og tanker er Tvillingerne, som jo er Deres stjernetegn. Men har De virkelig både en almindelig tank og en reservetank i Deres auto? 
  • Ja, netop, fordi jeg er Tvilling, så er alting dobbelt. Både når jeg tanker og tænker, er alting dobbelt. Det er altid godt et have en reservetanke klar, hvis den første tanke ikke virker! Men det gør den nu næsten altid, for det kan godt være, at De er god, og for den sags skyld også alle andre. Men en Tvilling at altid dobbelt så god!
  • Nå, nu kommer vi vist for langt ud ad Tvillinge-tangenterne – begge to!
  • Nej, os Tvillinger kan man aldrig få for meget af, selv om vi taler og taler i ét væk. Som Tvilling er jeg jo en mand af få tusinde ord. Og mit tegn elsker også en god joke. Ved De forresten, hvem verdens første taler var?
  • Nej, det kan jeg ikke lige huske!
  • Det var Neandertaleren, ha-ha, var den ikke sød?
  • Jo, den var rigtig nuttet, men skulle vi ikke se sat få sluttet dette lange interview af, det er allerede nu klar til Guinness Book of Records?
  • Som De vil, men så er De selv ude om det! Som Tvilling kan man tale i timevis - samtidig med, at man både laver mad of ser tv – har jeg hørt.
  • Hvad mener De med, at jeg selv er ude om det?
  • De har jo fortalt, at De er født i Fiskenes tegn, og så vil jeg forudsige Dem, at De ikke kan undgå at få abstinenser, når jeg standser talestrømmen, ha! Roger! Og i øvrigt har jeg besluttet at undgå bøvlet med broer. Jeg tager i stedet luftskibet og dermed luftbroen, så jeg undgår at få Qatar af al det bøvl.
  • Hov, for resten, jeg har helt glemt at spørge Dem om det allervigtigste – nemlig, om De skulle ønske også at få en orkan opkaldt efter Dem?
  • Jo tak, bare det ikke giver mig et folkeligt tilnavn som fx Orkan Frede, det ville være uheldigt. Der var jo i øvrigt to storme to dage i træk, og det er aldrig sket før, at noget har givet så meget træk. Vi kan jo vente, til dette sker igen, og så kan vi kalde orkanerne for Orkanen Tvillingerne, så er de på en måde opkaldt efter mig. Jeg er jo Tvilling.    
  • Nu må vi vist hellere se at få afsluttet dette maraton-interview, for nu at blive i sportsjargonen. Faktisk har vi allerede sluttet af to gange!
  • Nej, det bliver til to gange to gange!
  • Ok da, så siger jeg dobbelt undskyld!
  • Tak og sov godt, skal De have en godnatsang?
  • Nej tak, for så ved jeg jo, hvad De vil synge!
  • Ja, det har De ret i, godnat!
  • Godnat!
Det var vel nok et sjovt interview. Vi kom vidt omkring på rejse- og verdenskortet. Og jeg må jo sande, at han er en mand af få tusinde ord, som det sig hør og bør for en Tvilling. Ja, han er jo endda også pseudotvilling med den korte afstand, der er aldersmæssigt til hans bror, kornprinsen – nå, så den forhenværende kornprins da. Nu bor han jo i København, så han kan komme hurtigere til motorløb. For ham er der jo også gået (motor)sport i den. Måske vi skulle kalde ham for kromprinsen nu - det ville da i hvert fald være helt forkromet, for nu at blive i bilsproget. Nå, men nu er den bil vist både parkeret og spoleret – ja, nærmest ophugget.
Det siges, at man efter dette påtænker nye navne til både Korsør og Storebæltsbroen: Port-au-Prince og Golden Gate Bridge.
Tak for turen – og husk at læse den lange humor om Skytten Helles Bebudelse i Bilka fra i søndags. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar