mandag den 21. januar 2013


Anders Fogh

Jeg er opvokset på egnen omkring Randers ligesom tidligere statsminister Anders Fogh Rasmussen, og vi havde familie, der var nabo til hans forældre.

 I Søndags-Politiken kunne man læse, at ”Det lå altid i luften, at når vi legede røvere og soldater, så var jeg general. Og hvis det var politi, så var jeg politimester. Sådan var det bare”.

Jeg kan tilføje, at mange folk på egnen udtalte mallerede i 70´erne, at han ville blive statsminister en dag. ”Han blywwer statsminister”, som det lød på de kanter. Og det blev han så.

Nu har han udtalt, at de afdragsfrie lån ikke er hans ansvar, men folks eget. Det ville i så fald også være første gang, Fogh indrømmede en fejl. Han mener virkelig, at han ingen har, derfor kan han jo heller ikke indrømme noget. Han mener sikkert også, at han ville være den første til at indrømme fejl, HVIS han altså havde nogen.

Man kunne jo stille ham det spørgsmål, om det var lidt tosset at indføre disse lån, bare fordi folk ikke skulle benytte sig af dem…  
Skylder jeg at sige, at Fogh er Vandbærer med AC i Skorpionen? Og det af få en Vandbærer til at skifte mening eller holdning, det svarer nogenlunde til at bede et æble om at smage som en appelsin.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar