onsdag den 12. oktober 2011


Fodbold – vi vandt og gik direkte til slutrunde

Det var ovenud fantastisk i går. Danmark vandt 2-1 over modløse portugisere og kom direkte til EM 2012.

Vi ”skød” på uafgjort 1-1, men vi vandt heldigvis, og det er der her nogle bemærkninger til.

Først og fremmest fremgår en kamps forudsætninger ikke af et horoskop, disse skal man kende i forvejen. Det gør man også med de rent statistiske kendsgerninger og holdenes øjeblikkelige form. Men hvordan spiller disse ting sammen, når holdene tørner sammen, og hvor vi mangler visse væsentlige oplysninger om, hvor godt et hold er sammentømret/sammenspillet – og hvor træneren er af afgørende betydning? Det handler kort sagt om forarbejdet til kampene, og det er svært at spå om, for det vil vise sig i selve kampen.

 I Danmarks tilfælde var forudsætningen, at der er mange nyere spilledere på holdet, og ikke mindste på grund af skader hos to meget vigtige spillere, Agger og Boilesen. Men på både forunderlig og fantastisk vis er det lykkedes Morten Olsen at sætte holdet op, så de på overbevisende måde har kunnet vinde de tre sidste kampe overbevisende.

Det modsatte var tilfældet med Portugals mange verdensstjerner. Det er et hold af enere, som hver for sig er dygtigere end danskerne på de fleste pladser. Men når kollektivet ikke fungerer, er man lost. Det viste sig med al ønskelig tydelighed i går aftes i Parken. Vi havde spottet usikkerhed hos den absolutte verdensstjerne, Ronaldo – vi skrev at han kunne stækkes. Og den ultimativt bedste måde at gøre det på er altid at sætte ham ud af spillet – selv om det naturligvis ikke lader sig gøre helt og aldeles, hvad stjernen også viste i overtiden, hvor Portugal fik et frispark ca. 30 meter fra målet. Han bruger her sin sublime sparketeknik – så imponerende, at ingen gør ham kunsten efter på nøjagtig samme måde. Som vi skrev i en tidligere artikel kan han score i blinde. Han er et boldgeni, som har store svagheder på flere andre livsområder. Han er eksempelvis meget dårlig til at køre bil – har smadret op til flere sportsvogne, især i den periode, hvor han havde store spændinger i sit horoskop, og hvor vi anbefalede Manchester Unitred at skille sig af med ham. Det gjorde de, og han havde det da også ret svært i sin nye klubs, Real Madrid. De vandt ikke mesterskabet og klarede sig dårligt internationalt, hvad der var helt usædvanligt for en af de mest vindende klubber i historien. Nu er han så småt ved at være ude af disse spændinger, så skal der nok begynde at ske noget igen. På Portugals landshold mangler han også et af de store trofæer. Det er indtil nu blevet ved et ”nærved og næsten”. Portugals træner må bestille coaching hos Danmarks Olsen. Nogen må foranstalte en underskriftsindsamling, så vi får lov til at beholde den fantastiske træner.

Men kort sagt nytter det ikke med enkeltpræstationer og fine horoskoper hos visse spillere, hvis kollektivet ikke fungerer. I den forbindelse vil jeg lige undskylde, at jeg overså en meget væsentlig detalje i kamphoroskopet, nemlig udeholdets 12. hus, som er hjemmeholdets og horoskopets 6. hus, fordi man i udeholdets horoskopet begynder at tælle ved 7. hus (udeholdet). En ting er, at Jupiter hersker over 7. hus i kamphoroskopet, og at den står i 12. hus, men udeholdets stærke, indirekte 12. hus-præg er nok så vigtigt. Her stod hele fire planeter: Solen, Saturn (begge i spænding til Månen), Merkur og Venus (begge fik én spænding). Men i en fysisk præget fodboldkamp er det ikke godt med megen fokus på 12. hus, som står for det forfinede, subtile og åndelige. Men her kunne healing med fordel komme ind i billedet, hvad portugiserne synligt havde glemt. Jeg ved ikke, hvor mange der fulgte vores opfordring her på siden til at sende lys til det danske hold, men jeg ved, at nogle gjorde det, inklusive jeg selv. Jeg må tilstå, at jeg også gik ud som et lys i over en halv time, men her blev det heldigvis ikke scoret mål. Tak for den hjælp til alle, der sendte og derved var medvirkende til at bære holdet frem.

Første mål faldt i det 12. minut, kl. 20.27

Det er første gang, jeg forsøger mig ud i forudsigelse af, hvornår der vil falde mål i en kamp. Vil lige fundere over, om det skal kaldes for timecoaching, goalcoaching eller goal-time-coaching. Indtil nu har jeg kun forudsagt det med tilbagevirkende kraft – når målene ER scoret. Dette er da også af afgørende betydning for at danne sig erfaring på området. Jeg må sige, at jeg har fået virkelig blod på tanden nu, for alle målene blev ramt ret præcist, se artiklen fra mandag, hvoraf jeg tager et uddrag her:



…Når der er spændinger i kamphoroskopet kan det ofte svare sig at losse en bold ind i målfeltet eller bare skyde så det brager ind mellem venner og fjender og så håbe på et mirakel. Mål scores nemlig ofte på spændinger. Der kan indøves en detalje, der kan snyde modstanderne. Et godt tidspunkt at forsøge noget sådant er i perioden 21.10-21.40. Specielt lige omkring kl. 21.35, hvor DC står eksakt på Pluto. Hvis alle spillere på forhånd kender et sådant tidspunkt, vil det med fordel kunne udnyttes – selv om det naturligvis ikke vil virke hver eneste gang, og det kan også give bagslag, hvis man ikke er påpasselig – men det er ABSOLUT et forsøg værd. Men kør det som en kontrolleret offensiv, hvor man ikke kaster alle mand frem, men nok dem, der er aftalt på forhånd – et overraskelsesangreb. Også kl. 21.20 er velegnet til noget sådan. De mest sandsynlige scorings perioder er ellers ca. 20.22-20.33 og lige inden kl. 21.00. I 2. halvleg er de den nævnte tidspunkter og ca. kl. 21.50.



Hvad angår det første mål var der et meget væsentligt sammenfald. Kl. 20.27 var der tale om BÅDE harmonier og spændinger.

AC fik hele fire harmonier omkring kl. 20.27, nemlig til Solen, Saturn, Månen og delvis til Mars. Herved blev oppositionen fra Månen til den nævnte konjunktion afspændt. MC fik 2 spændinger, nemlig til Venus og Jupiter. Jeg kom vist i farten til at vægte spændinger til AC mest, hvad de sikkert også er. Men når der forekommer sammenfald af spændinger og harmonier til begge hovedakser, så skal man være opmærksom. Det er faktisk helt logisk, men det ved jeg så nu.

Hvad angår det mål, Danmark fik annulleret tidligt i kampen, hvor MC var helt eksakt i spænding til Jupiter (retfærdighed). Det var sandsynligvis uretfærdigt med den annullering, men hvad gør det, når holdet bare var fast besluttet på at kæmpe videre. Der gik da heller ikke længe, før vi fik scoret igen. Men læg mærke til, at scoringen af det første mål heller ikke var med i de sandsynlige perioder. Det skete omkring kl. 20.20.

Andet mål faldt i kampens 64. minut, kl. 21.19, medmindre der var lidt tidstillæg i første halvleg, det fik jeg ikke fanget.  Ved en af læserne dette, er jeg lutter øre. Men det var under alle omstændigheder i den periode, kampen kunne blive afgjort, og det viste den sig at blive. Blot på en meget mere genial og smuk måde end at losse en bold ind mellem venner og fjender og så håbe det bedste. Nu skete det ved at tværaflevering ud på fløjen, hvor Rommedahl styrtede af sted og lagde bolden ind til den scorende Bendtner, som har et forrygende horoskop lige nu. Og han slipper derefter.

Portugals trøstmål faldt i kampens over tid kl. 21.47 – eller evt. et par minutter senere, hvis der var lagt tid til i 1. halvleg. Jeg kom til at skrive kl. 21.50, som måske var et par minutter galt, hvilket beklages.

Jeg glæder mig allerede til slutrunden og overvejer at tage min første ferie i 27 år til næste sommer, men rejser absolut ingen steder. Det er tilstrækkeligt at forurene med sine udgydelser hertillands. Men det ender nok med, at jeg igen kommer til konklusionen om, at jeg får alt for langt til arbejde, hvis jeg rejser ud. For ikke alene holder jeg ikke ferier, jeg holder heller ikke fridage, dog med undtagelse af én om året, den 25. december, som er min årlige, kombinerede ferie- og fridag. Der KAN dog forekomme en enkelt fridag midt på året - man må jo fordele fritiden bedst muligt.

Nå, det var et sidespring af de store, måske skal jeg stille op til verdensmesterskabet i denne disciplin? Tænk, hvis man skulle blive så god til sidespring, at ens omverden til slut aldrig så mere til én – det ville sikkert glæde mange, som så automatisk ville slippe for udgydelserne.

Jeg kom også til at overse nogle af spillerne i den sidste artikel. Af disse står Bjelland rigtig godt i denne tid, og det samme gælder Christian Eriksen, der dog godt kan få en svær afslutning på efterårssæsonen, da han er disponeret for knæ- eller knogleskader. Dette gælder også i foråret og i begyndelsen af efteråret 2102. Men da der kun er et par Saturn-spændinger, KAN han måske undgå det og i stedet bruge Saturn-kvoten på at formdykke lidt.

Silberbauer er også inde i en optur, og det samme gælder Kvist. Zimling er derimod meget tvivlsom hele det næste år, hvor hans formkurve vil svinge meget, og der er mulighed for skader. Pluto er gal i knolden her.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar