mandag den 30. juni 2014

VM noter, NY UDGAVE med udvidelser

NY UDGAVE med de største målslugere og analyse af resultaterne fra i går nederst samt kampene i aften

De to første kampe i runden
Jeg skrev i går, at Brasilien ville vinde med et mål, evt. via straffesparkskonkurrence, og det kom til at holde stik. Måske husker nogle læsere, at jeg tidligere har manet til at sende lys til de danske spillere eller spillere på hold, som man holder med - så må de andre landes tilhængere sende til deres spillere. Man kan jo også sende lys til de hold, man holder med, og jeg holdt med Brasilien.
Som forudsagt var Hulk svingende. Han spillede godt i kampen med stor energi og drive. Men han lavede et elendigt straffespark – ikke underligt på grund af hans spændinger i horoskoper. Det var det rene Hulk med det spark, som målmanden let kunne redde.
Dette afsnit er for dig, der gerne vil vide, hvordan man kan sende lys til fx et landshold. Jeg så næsten hele kampen mellem Brasilien og Chile. Jeg ville være parat til straffesparkskonkurrencen. Som sagt, så gjort. Og jeg fandt en ny måde at sende lys på, som var meget effektivt. Jeg har tidligere undret mig over, at det nogle gange gik galt, det vil sige mod forventning, når jeg blot sendte lys ned over det ene holds spillere, specielt den spiller, der var i aktion på et givet tidpunkt, fx ved straffespark/straffekast (hvis det var håndbold, det gjaldt). Jeg gjorde et eksperiment i går, der egentlig er meget logisk. Hvis man sender lys i skudretning, når det gælder dem, man holder med, så virker det bedre. Og så prøvede jeg en anden ting, som kun var et forsøg, for det skal man ikke gøre normalt, men så længe det handler om lys, går det vel nok? Jeg rejste mig fra stolen og stod skråt for skærmen, når chilenerne skød. På den måde kunne jeg sende lyset direkte imod skudretningen, og det lykkedes 3 gange. Ved Chiles ene skud nåede jeg ikke den manøvre, og der blev mål. Dette gik lige op med, at jeg ikke nåede at være parat ved et af Brasiliens skud, hvor spilleren så missede, dog det var i øvrigt Hulks skud.
Det kan virkelig anbefales at eksperimentere med lyset. Foreløbig er det i hvert fald gået meget godt, og det går i den rigtige retning, selv om det naturligvis ikke kan lykkes hver eneste gang.

Colombia-Uruguay
Den kamp så jeg ikke, den lå uden for et A-menneskers radius, hvad spilletiden angik. Dog havde jeg spottet en sejr over Uruguay, men havde ikke fået det skrevet ned og lagt på bloggen. Uruguay havde forinden fået sendt deres super-stjernespiller Suarez hjem med flere måneders karantæne, hvad jeg synes var noget i overkanten, da det er svært at bevise, at det var med fuldt overlæg. Men 4 måneders karantæne er noget af en straf, må man sige.  SÅ kraftigt var det bid heller ikke, hvis det var overlagt. Man skal naturligvis ikke bide modspillere, men her gik FIFA lidt over grænsen, selv om han har gjort det et par gange før. De har helt sikkert villet statuere et eksempel.   Den fantastiske Rodriques scorede to gange for Colombia, det første skulle ifølge pressen have været en perle.
Men Rodriques har stærke Saturn-spændinger, og derfor kan han sagtens stækkes i en af de efterfølgende kampe. Det er slut nu for holdet fra Brasiliens naboland. Måske kan de vinde en kamp mere, hvis heldet er med dem, hvad angår modstanderen, men så må det være slut på grund af Rodriques´ og trænerens horoskoper. Der kan godt ske det samme her som i kampen i aftes. Når den absolutte stjernespiller stækkes, så er succesen forbi. Men indtil nu har holdet fra det nordlige Sydamerika være en meget positiv overraskelse. Rodriques skal passe på knogleskader, og desuden skalhan ikke forsøge at lægge sig det mindste ud med dommeren i næste kamp.    

Holland-Mexico
Her er en kamp, der godt kan blive lidt som Brasilien-Chile, men hvor Mexico har en bedre mulighed for at gevinst. Jeg vil dig tro, at Holland får tæmmet den ellers ustyrlige Marques og får hevet sejren hjem til sidst. Men de vil få brug for gode vibrationer, for Holland har som favoritter Saturn i 1. hus, og det gør, at de ikke kan boltre sig som vanligt. Måske nok en Robben med det fine horoskop, men van Persie vil få kvalificeret modstand, så han ikke scorer så meget, som han plejer. Van Gaals horoskop er bedre end Mexicos træners, så mon ikke det lige præcis lykkes at hive en sejr hjem for nederlændingene.
Holland plejer dog altid at få et formdyk i store turneringer, og det kan godt være i dag, hvor vi får syn for sagn om, hvordan horoskoper skal tolkes i turneringer, hvor det kun er hjemlandet, der har hjemmebane – alle andre er på udebane. Holland er favorit, men har det dårligste kamphoroskop. Skorpionen er på AC, og Pluto står elendigt. Her står Venus som hersker over 7. hus noget mindre dårligt, så det bliver meget spændende. Med Saturn i 1. hus plejer hjemmeholdet eller favoritterne at være i defensiven, men kan hive sejren hjem til slut ved at spille fornuftigt og tålmodigt.
Kl. 13.24 står MC på Månen, og her kan der ske noget, kampen kan skifte karakter, fx ved at Mexico får et mål, eller en scoring i det hele taget. Dog er den vigtigste periode 14.20-14.40, hvor der er hele tre vigtige aspekter: MC spænding Saturn, MC i harmoni med Mars og AC i harmoni med Jupiter. Holland scorer sikkert i den periode og vinder kampen eller i det mindste sikrer forlænget spilletid. .

Costa Rica – Grækenland
Kampen spilles kl. 17.00 lokal tid, hvilket svarer til kl. 22.00 dansk tid. Igen en lige kamp, hvor Costa Rica er favoritter mod de kedelige grækere. Det er svært at sige hvem der er favoritter her, men mon ikke det er Costa Rica. I så fald er grækernes held astrologisk set, at både Månen og Jupiter står i 7. hus. Det vil sige, at grækerne er favoritter astrologisk set i en helt sikkert meget lige kamp. Træner for Costa Rica er Pinto, født 16.12.52. Han har Pluto flot til Jupiter. Grækenlands Santos er født 10.10.54 og har Uranus i spænding til Solen og Pluto flot til Merkur. Men så har han noget, der bliver rigtig spændende at følge, og det har givet ham succes indtil nu, i hvert fald resultatmæssigt. I aften vil han ikke få hel med at spille henholdende og kedeligt, for Jupiter står eksakt på hans Jupiter/Uranus-konjunktion, der får så mange aspekter, at det nærmest er helt uoverskueligt. Udover konjunktionen med Jupiter og Uranus er der yderligere 5-6 aspekter. Derfor skal han finde en balance mellem det tålmodige og det utålmodige, det stille og det flyvske. Han må ikke overdrive og blive letsindig, som Jupiter har det for vane, det vil blive straffet.
Igen en lige kamp, og jeg tager chancen og tipper Grækenland som vinder, når det sidste slutfløjt lyder.

Målslugernes horoskoper
DE mest markante spillere og topscorere har indtil videre været bl.a. Thomas Müller, Shaquiri, Rodriques, Neymar, Messi, van Persie, Robben og Marquez. De mest stabile af disse er astrologisk set Müller, Neymar, Robben og Messi, som har de bedste horoskoper. Den mest ustabile er Shaquiri, som sikkert ryger ud i den indeværende runde og derfor ikke scorer flere mål. Rodriques og van Persie er også lidt ustabile, som vi tidligere har skrevet. Marquez har måske ikke scoret så mange mål for sit hold, men har været den mest betydningsfulde spiller for Mexico.

Resultaterne fra i går

Holland-Mexico blev lige så lige, som jeg havde regnet med. Mexico kom foran 1-0 og Holland leverede en afslutning, der ville noget. Først udlignede de i kampens slutning til 1-1 for derefter at score sejrsmålet til 2-1 3 minutter før tid. Det skete på et straffespark, og de undgik derved omkamp og eventuel straffesparkskonkurrence. Jeg skrev, at denne kamp ville ligne Brasilien-Chile kampen fra dagen forinden, og det kom så til at holde stik, blot med den lille forskel, at det afgørende straffespark faldt til slut i den ordinære spilletid, faktisk i det 90. minut (der var en tillægstid på 3 minutter). Jeg sendte healing til hollænderne, som dog først fik glæde af det til allersidst. Ellers havde Mexico siddet godt på kampen i 1. halvleg og tilspillede sig nogle farlige målchancer.

Costa Rica – Grækenland
Her holdt jeg med Costa Rica, der jo har ”danskeren” Bolanos på holdet. Men jeg kunne ikke komme til at sende dem lys, da jeg som A-mennesker var gået til køjs et godt stykke tid før kl. 22.00 dansk tid.
Jeg troede på Grækenland ud fra horoskopet – som desværre var forkert, da jeg havde opstillet det for kl. 18.00 i stedet for kl. 17.00. Det, der snød mig, var, at den normale kampstart for den første kamp er kl. 18.00 dansk tid, beklager. Derfor ville både Månen og Jupiter falde i 7. hus, hvor det korrekte horoskop har Månen i 8. hus. Til gengæld kom Solen nu ind i 7. hus, så der stadig var to planeter i huset. Men til gengæld bevægede Pluto sig fr a12. hus til 1. hus, og det er vigtigt med planeter i de to hjørnehuse. Costa Rica var det symbolske hjemmehold, da de dels var favoritter, dels kommer fra latinamerika og derfor har noget af det samme klima som Brasilien – og dels havde de spillet langt bedre end grækerne indtil da. De fik sig så at sige sneget sig med i ottendedelsfinalerne – så langt har de aldrig været npået før. Det samme gælder Costa Rica.
Det nye horoskop giver en MEGET lige kamp, men så var der lige en meget interessant ting astrologisk set, som jeg aldrig har set før i et kamphoroskop. Ascendanten dannede en såkaldt ”Guds finger” til planeterne Månen og Venus i hhv. 6. og 8. hus – ikke at forveksle med Maradonas ”Guds hånd”, selv om det vil være i familie med hinanden. Han lykkedes jo med at score med hånden mod England tilbage i 80´erne.
Guds finger er et aspektmønster, der består af to kvinkunser på hver 150 grader og en sekstil på 60 grader. Dette mønster anses for at være særlig heldigt, deraf navnet. Man berøres så at sige af Guds finger og får dermed hjælp fra universet. Det skal jeg huske at holde øje med i fremtiden. Aspekter er der sandsynligvis og de næste par dage, hvor ”hjemmeholdet” (favoritterne) så også vil vinde. Det bliver spændende at følge. Vi ser på kampene om lidt.
PS. Vi har her et interessant astrologisk tilfælde. Jeg er nemlig ret sikker på, at hvis kampen var blevet spillet kl. 18.00, ville det være gået anderledes. Så ville marginalerne være faldet ud til grækernes fordel. Noget, der desværre aldrig vil kunne fastslås. Jeg beklager fejlen på en time, håber ikke det gentager sig. Det, der har vist sig at give udfordringer, er at finde de byer, kampene spilles i. Den seneste kamp i går skulle være Pernambuco. Hvis nogen har tid at sende mig disse stadion sammen med kampenes øvrige data, vil det være en god hjælp for mig.

Frankrig-Nigeria
Her er Saturn i 1. hus, og det giver normalt en langsom start for ”hjemmeholdet”, som her er Frankrig, men Frankrig vil vinde til sidst. Der er ingen planeter i 7. hus, og herskeren Mars står i 12. hus i spænding til både MC, IC og Uranus. Til gengæld står Mars godt til Månen i Løven, så det bliver ikke en decideret walkover for Frankrig.

Tyskland-Algeriet kl. 17.00 den 30.6.14 spilles i Porto Alegre. Lad det være sagt med det samme, den geografiske forskel gør, at der ikke er en Guds Finger til AC som i går på samme tid. Til Gengælder er der en til MC, så det bliver spændende at se, hvad den betyder. MC har tilsyneladende ikke nær samme virkning som AC, men NÅR den har synes det altid at være udeholdet, der får fordel af den. I hvert fald er der her 1 planet i hver af hjørnehusene 1. og 7. Det tyder på en mere lige kamp, end man umiddelbart skulle tro. Men da Frankrig er store favoritter, tipper jeg en smal sejr til dem. Interessant er, at herskerne over AC og DC står i spænding til hinanden, og den ene er Saturn, så der bliver nok tale om en stillingskrig, hvor franskmændene trækker det længste strå.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar