tirsdag den 1. juli 2014

Dagens VM-noter

Dagens noter

Jeg vil begynde med en beklagelse. Der er for lidt tid i døgnets 24 timer, når jobbet skal udføres med personale på ferie. Det resultererede i går i, at lidt af teksten var uklar. Dog tror jeg, det fremgik, at Frankrig og Tyskland ville vinde. Jeg tager nu konsekvensen af tidnøden og sparer den tid, det tager at finde ud af, hvor kampene spilles, hvad der sagtens kan have betydning i det enormt store land Brasilien. Der findes tilsyneladende ikke en samlet fortegnelse over, hvilke kampe, der spilles på hvilke stadions. Men det kan sagtens være mig, der har haft for travlt.
Jeg vil næsten udelukkende gå efter trænernes horoskoper. Og så vil jeg skæve til de planeter i huse, der vil være der, næsten uanset hvor kampene spilles. I de kampe, der spilles kl. 13.00 lokal tid, vil Mars stå i 1. hus hele ugen – og Uranus i 7. hus, og de to planeter er i spænding til hinanden. Solen og Pluto er også i spænding, både til hinanden og til Mars og Uranus. Der er et såkaldte storkvadrat, der udgør en særdeles stærk spænding, som tager til i styrke i ugens løb. Dette vil uundgåeligt give os nogle tætte og spændende kampe, hvor nogle nærmest vil udvikle sig til vanvidskampe, hvor favoritterne vil være under pres, især i de tidlige kampe. Men de vil komme igen og vinde til slut. Hvad angår kl. 17.00-kampene står Venus i 7. hus – og i nogle tilfælde også Merkur. Da Venus hersker over 7. hus kan der også komme en overraskelse i disse kampe. Men jeg holder mig til favoritterne her. Dagens sene kamp hører dog ekstra meget til kategorien for mulige overraskelser, men…læs senere.

Argentina-Schweiz
Her har Argentinas træner det bedste horoskop og vil derfor trække det længste strå til slut, men det kan godt holde hårdt, da schweizerne vil kæmpe hårdt. Men Messi & Co. vil komme igen. Hitzfeld er træner for Schweiz og har et udmærket horoskop, men ikke det bedste, derfor vil kampen blive tæt. Argentina vinder med et mål. Som jeg skrev for nogen tid siden tor jeg at Argentina vil spille sig i form ved dette VM og mindst komme i semifinalen.

Belgien – USA
Der er meget fokus på udeholdet her, og de kan godt komme foran – eller i hvert fald holde belgierne stangen i 1. halvleg. Det ER svært at score på belgiernes målmand, som har et meget flot Pluto-aspekt, der nærmest gør ham uovervindelig. Og træner Wilmot har et kanonhoroskop, der er en smule bedre end Jürgen Klinsmanns fra USA, som vil gøre en god figur.
Belgien vinder med et mål, som kan falde sent eller efter forlænget spilletid.

Resten af kampene

Her vil jeg også mene, at favoritterne vil vinde, men efter hårde kampe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar