fredag den 4. juli 2014

VM-noter

VM-noter – et dybere kig i kamphoroskoperne
Nu er det ved at være op over med kvartfinalerne, og det kræver et lidt nærmere kig på, hvem der kan vinde disse finaler og derefter VM. Det er ikke lykkedes at få tid til at se på de enkelte spilleres horoskoper. Jeg var inde på Brasiliens spillere og nogle enkelte nøglespillere på de andre hold, herunder van Persie, som har en spændingsbetonet horoskop i denne tid. Nu er han skadet, og det vides ikke, om han bliver klar til kampen mod Costa Rica, som Holland dog vil vinde, også uden ham. Så giv ham under alle omstændigheder en pause, så han måske får mulighed for at komme ind i næste kamp – eller skift ham ind på et tidspunkt, hvis det giver mening. Kommer han over sin skade kan han meget let løbe ind i en ny eller få tilbagefald med den samme skade, hvis han overbelastes, og det skal der ikke så meget til for at gøre.

Jeg har været inde på de surrealistiske aspekter der er lige nu, hvor Pluto spænder Solen op, og det kan give overraskelser og vanvidskampe, som vi så det i slutningen af sidste runde, hvor Argentina og Belgien begge vandt på vanvidsafslutninger på kampene.

Argentina er afhængig af Messi, som har fine aspekter, men Uranus er begyndt at spænde hans Merkur op, og dermed er Pluto også så småt begyndt med det. Det vil sige, at han er startet på en ny epoke i hans fodboldliv, hvor spillestilen skal lægges lidt om. Men han bør kunne hive sig selv op ved hårrødderne og levere flere mål. Dog svinger hans hold en del i præstationerne, og det kan blive Belgiens chance, og det er faktisk spørgsmålet, om ikke Belgien er favorit. Jeg har hidtil regnet Argentina som favorit. Det er meget afgørende i de tidlige kampe, hvem der har ”hjemmebane”, for udebanen står bedst, hvad angår herskeren over DC (udeholdet). Der er ganske vist ingen planeter i 7. hus (udebanen), men herskeren Venus står lørdag helt fantastisk til både Månen og Uranus. Spændingen til Neptun er nu så meget i aftagende, at vi ikke skal regne med den. ”Hjemmeholdet” har Saturn i 1. hus, og Pluto hersker over AC. Den er særdeles spændt op af aspektet til Solen, som lørdag er eksakt og kan give vanvidskampe.

Det kan blive en meget speciel kamp, hvor Belgien har en rigtig god mulighed for at avancere. Og spiller Argentina ikke bedre end du har gjort til nu, så er de færdige. Efter nøjere overvejelser tror jeg mest på Belgien, hvis træner og målmand har meget fine horoskoper. Det samme har Argentinas træner, og derfor burde holdet kunne spille sig i form under VM og i hvert fald komme i semifinalen. Men problemer astrologisk set er, At vi har to hold på ”udebane”, og det kan være svært at fastslå, hvem der er favorit. Det kræver faktisk en gennemgang af alle spiller på hvert hold og det tager nogle timer, som jeg vil se om jeg kan finde inden i morgen kl. 18.00.

Kampen mellem Tyskland og Frankrig kan også være meget svær af slå fast, hvem der er favorit – men her er der slet det, at hele 7 tyskere i går fik influenzalignende symptomer, hvad der ikke ligefrem er gode nyheder for tyskerne.

Efter de hidtidige kampe gælder det faktisk også Brasilien – Colombia, at det er vanskeligt at udpege favoritten. Der er kun gode hold tilbage nu, og det gør det i sig selv sværere at udpege favoritterne. Jeg vil se, om jeg kan bruge oddsene i de forskellige kampe til noget, men jeg hører meget gerne fra jer med kompetence udi udpegning af favoritter. Ellers må jeg som sagt gå den hårde vej og se på alle spilleres og træneres horoskoper. Trænerne skal jeg nok nå at få sammenlignet mest muligt (vi mangler jo fødselstiderne). Det handler kun om 8 personer, men hvad spillerne angår drejer det sig om 88 horoskoper, og så er der endda kun tale om stamspillerne. Det vil sige, at man skal op på et godt stykke over 100 horoskoper. Jeg må vist hellere se at komme i gang, men først er der en del ting, jeg skal nå i huset her i Ingers ferie, hvor jeg er blevet forfremmet til receptionist med telefonpasning som speciale…


Jeg vender frygteligt tilbage i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar