mandag den 28. juli 2014

Eftertanker Touren

Eftertanker for Touren mv.

Så fik Nibali sin ventede sejr – ny regerende mester af Touren. Meget andet nyt var også et resultat af det noget vilde starthoroskop for Touren, som vi tidligere skrev om.
Vi oplevede celebre styrt med udgang af løbet som resultat: Froome og Contador som de mest markante. Det var dem, der var favoritter til de to først pladser. Det er naturligt at se Nibalis sejr i det lys. Ikke, at han ikke fortjente det, men han havde måske ikke vundet, hvis de to havde gennemført løbet. Dog skal det siges, at Nibali havde indtaget tronen, før de to forlod løbet, men det er ikke sikkert, at han havde vundet. Dette er den almindelige vurdering, men så kommer den astrologiske forklaring. Her har Nibali faktisk det bedste horoskop af de tre i denne sommer. Det betyder ikke automatisk, at han vil vinde, for den aktuelle form er naturligvis en afgørende faktor. Hvorom alting er, havde han astrologisk set en særdeles fair chance for gevinst.
Den største overraskelse er astrologisk set Pinot, som er ejer af et meget hårdt horoskop i denne tid. Han skulle med sit enorme talent dog nok få en god placering, men jeg havde ikke ventet, at han kom på podiet. Da jeg sad og så enkeltstarten lørdag, og de to franskmænd Pinot og Péraud kæmpe om andenpladsen, var jeg ret sikker på, at Péraud ville gå af med den sejr på grund af sit fabelagtige horoskop, som jeg har skrevet om tidligere. Det skete også, men der opstod stor spænding undervejs, idet Péreau punkterede på et kritisk tidspunkt. Han indhentede dog tidstabet på suveræn vis, i bedste overensstemmelse med sit horoskop.
Så må jeg tilstå, at jeg lavede en fejl med Valverde, som jeg havde spået andenpladsen. Det blev nu en fjerdeplads i stedet, og astrologisk set skyldes det, at jeg overså, at Uranus er i spænding til hans Sol nu, og det vil sige, at Pluto i realiteten også er det, selv om den mangler nogle grader i at være eksakt. Det overså jeg, og han har muligvis og Neptun i spænding til sin Måne, afhængigt at fødselstidspunktet, som jeg mangler. Men alene førstnævnte spænding er nok til, at han må nøjes med at være lige ved og næsten, hvad en fjerdeplads jo er pr. definition - den mest ærgerlige placering lige uden for podiet.
Bardet har også et problematisk horoskop, og han faldt da også til sidst efter at have kæmpet sig godt op. Så er der lige van Garderen, som jeg havde spået en anelse højere. Han kom da også godt til slut, men her levede han højt på, at andre ikke gjorde det så godt. Selv var han ikke på højde med sit horoskop. Han er helt sikkert et eksempel på, at det kan gå galt, når man ikke har fødselstiden. Så ved man nemlig ikke, hvor hovedakserne står, og det er faktisk ret vigtigt, Statistisk set er der alene af den grund sikkerhed for, at der vil komme fejlskud, når en så væsentlig detalje mangler. Fejlen ved Valverde skyldes simpel travlhed. Hver sommer kæmper jeg for det meste alene her på stedet på grund af ferie. Noget, jeg har besluttet af afskaffe fra næste år. Når jeg konsekvent selv undlader at holde ferie, så må andre gøre det samme. Nå, ikke?
Hvad angår Tinkoff-Saxo fik de faktisk mere udbytte af, at Contador udgik, end de ville have fået MED ham. Især, hvis det ikke var lykkedes at hive trøjen af Nibali, og det er der bestemt ikke nogen garanti for. De kunne nemt have risikeret at stå med næsten ingenting. Nu nappede de tre etaper og den prikkede trøje - ret godt gået. Faktisk passer det fint til Riis´ Pluto-spænding. Pluto sætter alt på ét bræt, her i form af at gå benhårdt efter den gule. Så udgår han, og Riis mønster at sin ekspertise, erfaring – og Pluto-vilje. Og vupti, så kom der gevinst.
Ellers gik det meget godt med vurderingen af Touren, som jeg - igen på grund af travlhed – hoppede lidt sent ind i. Der var jo også et VM i fodbold, der skulle passes, udover et blad, som jeg skulle påbegynde produktionen af. Nå, ikke mere om verdens bedste jo, som jeg tror føles lige så hårdt som Touren – og det skulle være ret hårdt, har jeg hørt. Nå, men man er jo heller ikke 65 længere…

Peter Sagan
Denne dygtige sprinter mangler astrologisk set noget i denne tid, hvor han må trækkes med spændinger i sit horoskop. Han vandt da heller ingen etaper i årets Tour. Han er rygtet til Tinkoff/Saxo i efteråret, men jeg vil ikke anbefale købet af ham, netop på grund af spændinger, så spar de penge, Riis. Sorry - Tinkoff. Altså, hvis det ikke er for sent.
Nu er det bestemt ikke sådan, at han er en katastrofe, bare fordi Pluto står på hans Merkur/Neptun-konjunktion, som ellers står problemfrit i hans horoskop (26.1.90). Men den giver næsten altid lidt turbulens på det personlige plan, som kan påvirke det professionelle område. Så hvis Tinkoff vil optimere sit køb af en sprinter, så kunne jeg godt komme med et bedre forslag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar