mandag den 14. maj 2012


Fodbold-nyt

Der er stadig rimelige takter, hvad angår forsøget med astrologisk forskning i fodboldresultater. En del ting stemte fint i går, men noget var overraskende. Og det er det, man kan lære mest af.

Horsens-FCM 2-1

Lørdagskampen mellem Horsens og FCM spilledes allerede kl. 14.00. Den ville have været meget mere spændende, hvis den var blevet spillet kl. 17.00 som vanligt i lørdagskampe. Havde faktisk regnet med kl. 17.00, men så opdagede jeg tilfældigvis, at det ikke var, som det plejer. Jeg havde forudsagt, at der ville ske noget i kampen kl. 15.20-15.30, men det gjorde der tilsyneladende ikke – i hvert fald ikke noget markant som mål. Men Horsens har også vist sig at være det mest uforudsigelige hold astrologisk set. Ikke alene ligger de nu på tredjepladsen, hvad de nok har tænkt sig at blive ved med. Men resultaterne i de enkelte kampe er heller ikke lette at forudse.

Dette blev jeg foreholdt, da jeg forleden mødte en medbilist, der holdt og ventede på at blive fragtet fra Odden til Ebeltoft. Han holdt lige ved siden af mig og sagde frejdigt, at han kom fra Horsens. Jeg sagde noget om, at jeg forsøgte mig med forudsigelse af fodboldresultater, og at der med hensyn til AC Horsens var plads til forbedring. Det mente han virkelig også. Han viste sig at have besøgt min blog og havde bemærket usikkerheden, især, hvad ”hans” klub angår. Tænkte i øvrigt efterfølgende på, hvorfor han ikke holdt i køen, der skulle til Århus, som ligger meget tættere på. Men lige tiltrækker jo lige, og måske kunne JEG heller ikke regne med HAM…

Nå, men nu er det måske ved at ændre sig, for jeg forudså en smal hjemmesejr, og det håber jeg gør ham glad. Her er et uddrag af teksten fra sidste uge:

”Denne kamp ligger til en hjemmesejr på grund af den meget flotte AC-hersker. Da FCM har gode ben i disse tider, bliver de dog på ingen måde kørt over af hjemmeholdet”.



Lyngby-AaB 3-2

Her er prognosen:

”Der er nærmest klasseforskel på de to hold lige nu, så jeg vil på en måde holde på en et måls sejr til udeholdet. Når dette er sagt, så er flere astrologiske aspekter med hjemmeholdet, bl.a. er AC-hersker Merkur med i en meget harmonisk stortrigon, så er der en kamp, Lyngby skal vinde i resten af denne sæson, så er det denne. Det går altså begge veje og ender nok med et uafgjort resultat 1-1. Minutterne omkring kl. 15.15 er væsentlige for kampens udfald”.

Resultatet var forkert, fordi jeg stolede for meget på at AaB´s position i forhold til Lyngby var rimelig markant. Men AaB har lullet sig i søvn og fundet sig til rette med, at de ikke når noget i denne sæson. Lyngby havde til gengæld noget at kæmpe for, og det gjorde udslaget. Så kunne de bedre udnytte de meget fine hjemmebaneaspekter. Til genglæde var det helt korrekt med, at minutterne omkring kl. 15.15 ville være i fokus. Her blev der scoret hele to mål. Lyngby fik straffe i kampens 51. minut og AaB scorede i det 58. Husk, at der næsten altid er tale om, at der lægges et par minutter til i 1. halvleg, hvilket får indflydelse på klokkeslættet, som er det, vi som astrologer går ud fra.



SønderjyskE-FCK 2-2

Her havde jeg spået en udesejr som i den kamp, der blev spillet samtidig: Køge-Silkeborg. Man FCK fumlede i det meste af kampen og vågnede først op til sidst og scorede to mål efter af have været bagud 0-2. Jeg kan se nu, at det var på grund af Uranus´ lidt dårlige position i 7. hus (udeholdet). Den planet står i øvrigt for stress, og en spiller fra FCK udtalte i sidste uge, at holdet var stresset, og det tror jeg på. Og så er de jo heller ikke sultne efter de mange mesterskaber, de gennem tiden har vundet. Og et mesterholds skalp vil altid være eftertragtet og dermed motiverende i sig selv for de andre hold. Og sønderjyderne havde ekstra motivation og revanche til gode efter de to maget tætte pokalkampe, hvor FCK efter stort besvær kunne trække sig sejrrigt ud.

Og så fulgte FCK tilsyneladende ikke mit råd om at lade Santin blive på bænken og i øvrigt senere sælge ham for begge parters skyld. Jeg kan ikke lige se, om han blev indskiftet eller var med fra start. Men han har så elendige aspekter for motivation og spil, at han kan trække sit hold den forkerte vej. Han er som Dame n`Doye født i begyndelsen af Fiskenes tegn, og derfor står Neptun oven på begge Sole i denne tid. Men der er bare mange andre aspekter i Santins horoskop end i ”Damens”, som burde kunne finde rytmen og musikaliteten i spillet frem igen, selv om Neptun står for den ikke-fysiske verden. Og det er den, der er mere i centrum nu, hvilket aldrig er specielt godt for en topidrætsmand. Men planeten står for flow i spillet, og finder man dette frem, så kører det. Man skal dog passe godt på ikke at blive skadet i en sådan periode. Der faldt et mål kl. 16.42 – det første i kampen, og det har helt sikker givet hjemmeholdet blod på tanden. De scorede da også til 2-0 kl. 17.07. Først kl. 17.33 tog københavnerne fat og fik udlignet til 2-2.



Køge-Silkeborg 1-3

Den blev ramt meget godt med udesejr og de to første mål scoret i den nævnte gode periode i kampen fra 16.15-16.45, nemlig kl. 16.16 og kl. 16.26.



AGF-Brøndby

Dette var dagens overraskelse med en hjemmesejr på 5-1, som er en overraskende stor sejr astrologisk set. Havde ventet en lige kamp, da begge herskere står flot. CD-hersker er Mars, og den er med i en stortrigon, men står samtidig i opposition til Månen og Neptun, som er virksom selv om aspektet er i aftagende. Det må skyldes, at Brøndby har opgivet at nå noget som helst i denne sæson: manglende motivation. AGF havde en plads i europaturneringerne at spille for. Og Martin Jørgensen havde en plads på EM-holdet at spille for om et par måneder, hvor han kan slå landskamprekorden for markspillere. De fire sidste mål blev scoret i den angivne periode, hvis vi lige giver den lidt elastik på 10 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar