mandag den 18. juni 2012


Bundlinjen med sportsforudsigelser

Astrologisk set er det lige efter bogen: Her har det været en meget hård uge med færdiggørelsen af det næste nummer af HOROSKOPET, samtidig med, at der blev sendt fodbold på tv. Det var kun kampen mod Holland, jeg så det hele af. Næste kamp var der byttet rundt i kampprogrammet ved en fejl, så jeg kun tilfældigt fik tændt for tv i slutningen af 1. halvleg. Og i går faldt jeg i søvn foran tv. Jo, det går fint. Nu er HOROSKOOET sendt til trykkeren. Det letter og giver mere tid.

Jeg takker alle dem, der har sendt lys til holdet. Det var så ikke tilstrækkeligt, men har helt sikkert hjulpet. Måske er andre lande også begyndt at sende lys, og så bliver det til en konkurrence i sig selv med tiden? Og hvis de andre ER bedre, skal der meget lys til. Det ER svært at være oppe imod verdens bedste hold med den smalle spillertrup, et lille land har. Men vi kan sagtens overraske nogle gang, og det vil vi fokusere på.

Samlet set var det dog ikke så dårligt, når man tænker på, at det var dødens pulje. Havde vi ikke lukket det sidste mål ind mod Portugal, så havde det måske set anderledes ud. Men sådan er fodbold, og nu kan holdet tagen på ferie og gøre klar til nye udfordringer. Og hvis de andre ER svært at være oppe imod verdens bedsee hold

En vigtig erfaring fra denne turnering er, at det hold med flest gode eller mindre gode horoskoper, herunder trænerens, er udslagsgivende. Derfor må dette med, når jeg i fremtiden skal forudsige danske kampe i Superligaen. Jeg havde ganske vist skrevet før EM, at Hollands træner ser umanerligt dårlig ud astrologisk. Også, at flere prominente spillere hang med horoskopet, herunder Robben, van der Vaart og Huntelaar. Her havde både Portugal og Tyskland en klar fordel, og til dels også Danmark i forhold til Holland. Det er godt at have et sådant pejlemærke, når et andet forhold, som jeg bruger meget i ligaen, ikke fungere i turneringer, hvor der kun er tale om ude- og hjemmehold, hvad angår værtsnationen.

Dette er en væsentlig, men måske ikke overraskende, viden, at tage med i fremtiden. Det kræver blot, at der er tid til overs til at analyser samtlige spilleres horoskop, som også har en mangel, nemlig fødselstiden. Men når der er op til 22 spillere i en spillertrup, vil skævheden blive noget nivelleret, sil jeg tro. I hvert fald gælder det her, og jeg vil se, om jeg kan nå at teste det i resten af turneringen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar